Ce mâncăm?

  • 0

Ce mâncăm?

Category : Uncategorized

Se știe faptul că morcovii ajută la prezervarea sănătății ochilor, mai precis compusul betacaroten care se găsește din abundență în morcovi, datorită căruia morcovii au culoarea portocalie. Dar stiați că acest compus se găsește și în alte legume, cum ar fi dovlecii, cartofii dulci sau spanacul? Consumul în exces de betacaroten (natural sau de sinteză) poate avea însă consecințe dăunătoare. Cu moderație!

Ceaiul, vinul, citricele, afinele, cireșele, soia și legumele conțin o clasă de compuși antioxidanți numiți flavonoide, care pot ajuta în prevenția cataractei sau a degenerescenței maculare. Spanacul conține, pe langă betacaroten și luteină, și zeaxantină (care sunt de asemenea caroteni), iar aceștia pot ajuta de asemenea la prevenția cataractei și a degenerescenței maculare.

Somonul, macroul sau heringul nu sunt numai buni la gust; carnea lor conține Omega 3, un acid gras nesaturat care, pe lângă alte beneficii (controlul colesterolului de exemplu), poate ajuta la prevenția degenerescenței maculare și a sindromului ochiului uscat.

Laptele, untul, ouăle și ficatul de pui sau de vită conțin vitamina A, care ajută la prevenția nictalopiei (dificultatea de a vedea la lumină scăzută datorată deteriorării celulelor cu bastonașe) și a sindromului ochiului uscat.

Vitamina C poate de asemenea ajuta la prevenția cataractei și a degenerescenței maculare. Vitamina C se găsește în mai multe fructe și legume, printre care portocalele, pepenele galben, căpșunile, brocoli și ardeiul gras.

Riscul degenerescenței maculare poate fi redus și de către vitamina D, prezentă în somon, sardine , macrou și lapte. Vitamina D este produsă și de către piele prin expunerea la soare. Câteva minute de expunere la soare pe zi asigură necesarul de vitamină D al organismului în acea zi.

În combinație cu vitamina C și cu betacaroten (și cu alți caroteni), vitamina E, prezentă în alunele de pădure și în semințele de floarea soarelui, ajută în cazul degenerescenței maculare.

Sunt indicate de semenea pentru sănătatea ochilor seleniul, prezent în fructele de mare sau în orezul nedecortificat și zincul, pe care îl găsim în carnea de scoici, vită sau curcan.

În general un regim bogat în antioxidanți este benefic ochiului, de aceea este bine să consumăm din belșug fructe și legume colorate. Este de asemenea indicat (și pentru sănătatea generală, nu numai a ochilor) să consumăm carne de pește de cel puțin 2 ori pe săptămână.


Leave a Reply